الگن روستای علمی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

با سلام

محرم امسال پرشور و پر حاشیه بود.حاشیه ها از روزهای قبل از عاشورا آغاز شد و تا روزهای پایانی ادامه داشت. بچه های آذربایجان روزهای قبل از عاشورا به جهت ایجاد اتحاد در روستا،تصمیم گرفتن که مراسم محرم را در مسجد سنتی روستای الگن-با تمام کمبود امکانات گرمایشی و رفت و آمد- برگزار کنند.این تصمیم البته از سوی بعضی از اهالی محله مورد انتقاد گرفت اما بازهم با این اختلافات کنار آمده اند.رفتار های دوگانه ای که از طرفدارن مسجد سنتی در روزهای ماقبل عاشورا دیده میشد،نشانه هایی از اوج اختلافات در روزهای آتی بود.

به گفته یکی از اعضای هیئت موسس مسجد محله آذربایجان،قرار بود امسال مراسم عزاداری در مسجد نوساز و بزرگ محله آذربایجان برگزار شود ولی بدلیل یکسری کارشکنی هایی-به گفته یکی از اعضای هیئت موسس- باز هم برگزاری مراسم امام حسین(ع) در مسجد محله آذربایجان به تعویق افتاد.

البته اوج تنش و اختلاف ها زمانی بود که  همزمان دو نماز ظهر عاشورا در هر دو مسجد برگزار شد و این در حالی بود که مراسم نزدیک به مسجد امام حسین(ع)محله برگزار می شد و عده بر نتابیدند، که در مسجد جدید نماز به جای بیاورند.

دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 12:25 :: نويسنده : دانشجوهای الگن

با سلام

البته محرم امسال با وجود حضور پرشکوه همه اقشار روستا از جای جای استان و دانشگاههای مختلف کشوربا حواشی هایی همراه بود.مهمترین مورد و البته چالش برانگیز ترین مورد سخنرانی حاج آقا کمال آزادوار بود که به مسائل روستا پرداختند و از خودشان به خاطر بعضی مسائل دفاع کرده اند که تا حدودی خوب بود و تا حدی هم  باعث ایجاد تنش در روستا شده بود.

دومین مورد و شاید تکراری ترین چالش و تنش بازهم مسئله مساجد بود.و اینکه باز هم برگزاری مراسم در کدوم مسجد،باعث ایجاد چالش و تنش شده بود.البته باز هم شاهد بالا و پائینی هایی از طرفین مسئله بودیم.

اوج تنش برگزاری نماز ظهر عاشورا در هر دو مسجد بود.و در پست های بعدی به جد به این مسئله خواهیم پرداخت.

سومین حاشیه رو آقای غفار پاسدار رقم زده اند.ایشان با طی مسافتی در حدود بیست و سه ساعت از دانشگاه زاهدان خود را به الگن رساندند و ارادت خود را به روستای الگن و مراسم ابا عبدالله نشان دادند. واقعا جای تقدیر داره.

چهارمین حاشیه مربوط به دانشجویان محله آذربایجان بود.این دوستان با خرید یک عدد بوقلمون و ذبح کردن در اشکفت سر تنگ موجبات تفریح و سرگرمی را فراهم آورده اند.البته بعد از صرف بوقلمون به نوحه سرایی در مدح ابی عبدالله پرداختند.

جالب ترین بخش قضیه جمع شدن اهالی روستا دور بوقلمون بود که نظرات مختلفی در مورد وزن بوقلمون داشتند.

البته جا دارد از آقای امیدوار بخاطر تحرکات و تلاش های شبانه روزی شان نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم. و امیدواریم این تحرکات مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گرفته باشد.

دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 11:43 :: نويسنده : دانشجوهای الگن

با سلام

از تمامی کسانی که در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) روستای الگن شرکت کرده اند کمال تشکر و    قدردانی  را داریم و امیدواریم که خداوند به همه ی هم ولایتی ها سلامتی و موفقیت عطا فرماید.

هرچند مراسم عزاداری بود ولی دید و بازیدید هایی که بادوستان و اقوامی که از دور و نزدیک آمده بودند،باعث خوشحالی همه ی هم ولایتی ها شد.

دعا میکنیم که عزاداری هاتون مورد قبول حق تعالی واقع شده باشد.

 



ورود اعضا: